Πανελλήνια Ημέρα Σχολικού Αθλητισμού

Το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων αναγνωρίζοντας την «παρεμβατική δυναμική» της άθλησης και της δια βίου άσκησης στην ισόρροπη ψυχοκινητική ανάπτυξη του μαθητικού πληθυσμού της χώρας, θεσμοθέτησε στο ευρύτερο πλαίσιο του «κοινωνικού σχολείο» την πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού. Η ημέρα αυτή ορίσθηκε να πραγματοποιείται την πρώτη Δευτέρα του Οκτωβρίου κάθε σχολικού έτους.

Η πανελλήνια ημέρα σχολικού αθλητισμού πραγματοποιήθηκε φέτος τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014 με θεματικό άξονα: «Ρατσισμός και διαφορετικότητα, όλοι διαφορετικοί όλοι ίσοι».

Τα τελευταία χρόνια οι περισσότεροι κοινωνικοί φορείς καθώς και του αθλητισμού, αναγνωρίζουν τη συμβολή του αθλητισμού στην προώθηση αξιών, στάσεων και δεξιοτήτων (όπως η κοινωνική συνοχή, η ένταξη, η αλληλεγγύη, η ανεκτικότητα, η ευγενής άμιλλα κτλ.) που στο σύνολό τους οδηγούν στη δημιουργία ενεργών δημοκρατικών πολιτών.

Τη Δευτέρα 6 Οκτωβρίου 2014 το Δημ. Σχ. Τσικαλαριών ανταποκρίθηκε στο κάλεσμα των φορέων και πραγματοποίησε αθλητικές δραστηριότητες στον αύλειο χώρο του.

Η εκδήλωση περιελάμβανε κινητικές δραστηριότητες, δρώμενα καθώς και εικαστικές παρεμβάσεις, με συμμετοχή το σύνολο των μαθητών. Η παρουσία των εκπαιδευτικών του σχολείου σε ρόλο διαιτητή – καθοδηγητή ήταν καθοριστική για την ομαλή διεξαγωγή των δραστηριοτήτων.

Οι δραστηριότητες περιελάμβαναν κινητικά παιχνίδια ταχύτητας, αντοχής, δεξιοτήτων, ισορροπίας, επιδεξιότητας καθώς και αθλοπαιδιών (μπάσκετ, βόλεϊ, ποδοσφαίρου) για τις μεγαλύτερες τάξεις σε μορφή μίνι πρωταθλημάτων.

Ο αύλειος χώρος του σχολείου χωρίστηκε σε τρία γήπεδα και περιφράχτηκε. Τρία δρώμενα πραγματοποιήθηκαν ταυτόχρονα ανά μισάωρο με την παρουσία των παιδιών όπου δεν αγωνίζονταν σε ρόλο ενεργού θεατή μια και η οπτική επαφή με το χώρο ήταν ανεμπόδιστη.

Κάθε τάξη και κάθε τμήμα πραγματοποίησε δύο διαφορετικές δραστηριότητες και τα παιδιά ανταποκρίθηκαν στο σύνολό τους, με έντονη τη διάθεση της χαράς. Κάθε παιδί κατάφερε να προσπεράσει τον εαυτό του και όχι του συμμαθητές του (κύριος στόχος). Το πλαίσιο δραστηριοτήτων δεν ήταν ανταγωνιστικό αλλά ήταν ενταγμένο στο τρίπτυχο Προσπαθώ – Αγωνίζομαι – Βελτιώνομαι.

Το χαρήκαμε όλοι μας (μαθητές και εκπαιδευτικοί) και φύγαμε με την ευχή να μας συμβαίνει συχνότερα.

Ο Γυμναστής του Δημ. Σχ. Τσικαλαριών